Články - DROM Spravodaj
Sila elektronických médií
Zrýchľujúce sa životné tempo, dynamický spoločenský život a potreba neustáleho rastu osobnosti zvyšuje záujem o prílev nových informácii....
Komentáre (0) | Odkaz e-mailom | Odkaz autorovi | Publikované: 01.04.2006 - 17:41
Zrýchľujúce sa životné tempo, dynamický spoločenský život a potreba neustáleho rastu osobnosti zvyšuje záujem o prílev nových informácii. Čoraz viac dostávajú priestor v bežnom živote elektronické média. Za posledných pár rokov pribudlo k verejnoprávnej televízii viacero súkromných, ktoré viac-menej určujú informačný trend. Sledovanosť rôznych televíznych produktov stúpa, v závislosti od ich pútavosti a zaujímavosti pre verejnosť. Otázka znie, čo dnešného diváka skutočne zaujíma, alebo čo mu môžu a hlavne na akej úrovni média poskytnúť?
Verejnoprávna televízia by mala predovšetkým zvyšovať úroveň kultúrneho života, zamerať sa na slovenskú produkciu a kinematografiu. V skutočnosti nakupujú licencie na zahraničné show podobne ako viaceré neštátne televízie. V podstate sa chytajú každej slamky, ktorá im môže zvýšiť sledovanosť...
Niektoré elektronické média si svoju silu uvedomujú len v rámci získaných finančných prostriedkov. Bohužiaľ ich moc je oveľa silnejšia. Je v nej celkové formovanie človeka, jeho myslenia a vnímanie kultúrneho života. Na druhej strane nebyť týchto médií a ich sile nikdy by rôzne kauzy a porušovania zákona neboli odhalené. Ale kde je potom tá zlatá stredná cesta?
Všetky zásady, ktoré neustále vštepujú študentom o etike, nestrannosti a pravdivosti poskytnutých informácii niekedy úplne stratia na význame a človek má dojem, že už neexistuje systém, ktorý by to napravil a v neposlednom rade aj kontroloval. Mám pocit akoby úplne zanikli skutočné autority a dnešný svet si vytvoril len tie vlastné prostredníctvom médií. Vedie sa tak konkurenčný boj o celkové postavenie v spoločnosti a vytvára sa nová kultúra, oveľa výraznejšia a predovšetkým dokáže ovládať rýchlejšie. Informácie poskytnuté cez média dostane divák priamo do svojej domácnosti a to je veľká výhoda. Sila médií sa jednoducho dá využiť v prospech jednej alebo druhej strany. Otázne je, ktorá bude silnejšia....
TOP - neprehliadnite!
Mohlo by Vás tiež zaujímať ...
Najčítanejšie články
- APOKALYPSA - Gold Edition - 30.6.2006 - BC Brno
- Transmission 2 - T-Mobile Aréna Praha - 20.5.2006
- I AM THE MUSIC, I AM THE FEEL present dj Big Apple
- Sila elektronických médií
- I AM THE MUSIC, I AM THE FEEL #6 – Benco & Poprednny
- I AM THE MUSIC, I AM THE FEEL present Martin Haberland
- Hľadá sa hymna a tretí kamión na SpaceParade 2006
- I AM THE MUSIC, I AM THE FEEL #6
- I AM THE MUSIC, I AM THE FEEL #5 - netradične ...
- I AM THE MUSIC, I AM THE FEEL #5 – Last Info
- Víkend s Takaaki Itohom
- Zasielanie fotiek na e-mail!
Archív článkov
- 2016
- január
- február
- marec
- apríl
- máj
- jún
- júl
- august(1)
- september
- október
- november
- december
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
Komentáre
Zatiaľ bez komentára, buďte prvý!