Prihlásenie:     Vytlačiť stránku Pošli odkaz e-mailom

Tlačové správy - DROM Spravodaj

BWO - aktuálne prúdy v mestskej hudbe

BWO - aktuálne prúdy v mestskej hudbe

Priaznivci tešte sa, pozorovatelia buďte v strehu. V sobotu 21. februára otvárame v Subclube dvere ďalšiemu z rady komponovaných večerov na tému “aktuálne prúdy v mestskej hudbe”, za dva roky existencie už dobre známych ako BWO.

Komentáre (0) | Odkaz e-mailom | Odkaz autorovi | Publikované: 17.02.2009 - 11:44

Udržujeme kontinuitu, line-up neustále inovujeme: to najlepšie z bristolskej scény (premiérovo Peverelist, po dvoch rokoch opäť Headhunter), nové talenty (šikovný študent dubstepovej školy Ramadanman), domáci filter na detroit a acid techno (vysťahovalci Pussy Kontrol a Aurora), plus zvyčajní podozriví (BWO rezidenti). Každý z hostí prináša svojský výklad pojmu “dokonalý beat”, prakticky doložený výberom trackov vlastnej produkcie, alebo hudobne blizkych a spriaznených kruhov.

Peverelist stojí v tých bristolských priamo v centre, za pultom v Rooted records, kde - ako môžete vidieť vo video-reportáži od Mary Ann Hobbs1 -  neprejde deň bez toho, aby sa neukázal niekto s čerstvými trackami na vypočutie, alebo neskontroloval niečo nové zo starostlivo vyberanej zbierky platní. Rozprávanie o Bristole a najvyššom pomere producentov tanečnej hudby k celkovému počtu obyvateľov sa môže zdať ako obohratá pesnička, ale podceniť a nespomenúť význam spomínanej predajne pri rozmachu nových odnoží dubstepu by bola škoda. Aktuálne rozhovory s Peverelistom v Resident Advisor2 (RA) a Wire sú plné dôkazov: koľko podpultových transakcií s dubplatmi a CD-R výbermi prebehlo v Rooted (celá hŕba), kde skončili (na jeho vydavateľstve Punch Drunk), ako veľmi je kamenný obchod dôležitý pre stretávanie sa a udržiavanie lokálnych životaschopných scén (na rozdiel od virtuálnych obchodov a internetových fór). Popri „networkovaní“ stíha Tom Ford tiež tvoriť, podľa vlastných slov ovplyvnený junglom skôr zo slúchadiel ako z klubu. Možno aj preto sa pohupuje jeho hudba na prahu tanečnosti, zahĺbená a rozvíjajúca sa do oblastí pravidelného rytmu. Online médiami oslavované prelínanie vektorov dubstepu z Bristolu a techna z Berlína ako vplyv odmieta, „čistou“ produkciou a striedmou zvukovou paletou má však určite bližšie k technu ako k dnešnému dubstep-rave mainstreamu.

V bezpečnej vzdialenosti od neho sa nachádza aj Ramadanman, vekom mladý, no počtom vydaných releasov, chválou žurnalistov a podporou hviezdnych DJov ošľahaný tvorca pôvodom zo severného Londýna, dnes aktívny účastník diania v Leedse. Podľa legendy z oficálneho životopisu sa jeho hudobný život na dobré obrátil po sete Malu, jednej FWD noci v klube Plastic People. Odvtedy dostal pohyb na producentskej dráhe rýchle tempo. Čisto digitálne releasy na stránkach globálneho dubstepového fóra nasledovali vinylové. Na jednom z nich si napríklad (rovnako ako Burial) strihol remix starej bluesovej klasiky „Wayfaring Stranger“ v podaní Jamieho Woona. Väčšina síce vyšla na „cudzích“ značkách, no jeho meno sa najviac spája s Hessle Audio, ktoré prevádzkuje spolu so svojím spolužiakom Ben UFOm. Podobne ako u Peverelista Punch Drunk, je toto vydavateľstvo manifestom ich hudobnej filozofie – na žánri nezáleží, treba vydávať veci, ktoré neprestanú fungovať po pár mesiacoch prevárania v setoch. V doteraz nevydanom komuniké ku stavu tanečnej hudby za rok 2007 sme napísali: „Kto hľadá následníka na pozíciu „najmladší talent“ uvoľnenej po Skreamovi, nech zaostrí na Ramadanmana“. Do roka a do dňa, z tohtoročného januárového fíčru zo série „label mesiaca“ v RA vyberáme3: „Keď začal Ricardo Villalobos ku koncu roka 2005 hrať Skreamov "Midnight Request Line", ľudia na parketoch zostávali v údive: To čo je, táto hudba? Minulý rok ste mohli počas jeho marcového vystúpenia v klube Fabric počuť tracky, ktorým sa ušla podobná reakcia. Názvy? Ramadanmanov „Blimey“ a jeho remix „Put You Down“ od TRG.“ Väčší hype asi na parketoch kontinentu nezískate. Rovnako existuje len málo vydavateľstiev, od ktorých žiadosť o vydanie trackov dokáže poctiť viac ako tá od Soul Jazz. Tí sa špecializujú na reissues starých reggae-ska-dancehall-rap klasík a minulý rok vydali Ramadanmanovi dve platne – Carla / Offal a spomínanú Blimey / Drowning / Tak, už dnes klasiky dubstepu budúcnosti.

Ako duch sa Ricardo Villlalobos vznáša aj nad tretím vystupujúcim, navrátilcom Headhunterom. Po “oficiálnom” sete na prvom BWO v Subclube prišiel po roku znova, na narodeninové warehouse vydanie v Cvernovke. Tu mal dej opačný priebeh - dubstepové hranie prerušil náhly zlom v sete s trackom od kráľa šperkovaného techna. Od toho momentu už nasledovala hodinová jazda rovným beatom bez zastávky.
Zatiaľ čo jeho prvé platne boli ešte poznačené hutnosťou tech-stepu (temne futuristická odnož d’n’b, ktorá priviedla jungle do hrobu), v ďalšej produkcii sa Headhunterov zvuk dubovo odľahčuje, aj keď rytmicky zostáva rovnako razantný a ponecháva si trace-ové plochy. Že mu táto podoba svedčí, toho dôkazom je aj album Nomad, vydaný minulý rok hlavným hráčom na poli dubstepového biznisu, vydavateľstvom Tempa. Je to jeden z mála dubstepových albumov, ktorý nepôsobí ako súbor trackov narýchlo zozbieraných z harddisku, ale ako funkčný celok. Tieto si, spolu s ďalšou produkciou, užijeme na BWO v skoro-live podobe z Ableton setu.

Ďalší hostia reprezentujú dve americké mestá. Nepochádzajú odtiaľ, nikdy tam nepôsobili, ale hudobný odkaz tých miest, ktoré dali svetu house a techno ich ženie v hudbe dopredu. Chicago presmerované cez Brusel zahrá vo svojom sete Pussy Kontrol. Káble z Detroitu do svojich mašiniek cez Luton natiahne Aurora a v Bratislave odohrá live set. Keďže žurnalistických a PR informácií už bolo dosť, nech prehovoria sami.
"S Pussy Kontrolom sa vydáme na vzrušujúcu cestu za detroitsko-chicagskymi koreňmi techna a housu a ich pulzujúcich zrkadlení v 21. storočí. Do toho sa primiešajú ďalšie hudobné vplyvy a terapeutická excitácia rozvibruje všetky vaše emočné zákutia."
“Fjuuu v tanci kolektívneho vedomia, trochu techno, trochu nezmysel (...) popreháňal by som sa s pánom Mayom (Derrick May - jeden z priekopníkov techna, pozn. bwo) po tých uliciach na bicykli, hneď (...) sentimentálne spomienky na techno a melanchólia, ozveny štýlov“ (Aurora4).

Kto je nakoniec zvedavý, koľko pravdy je na tvrdení “aj tak je to všetko len techno, aj keď tomu práve teraz hovoria dubstep”5, toho môžeme odkázať na citovaná zdroje, prídavný audio / video materiál, alebo pozvať na BWO, nech na vlastné uši posúdi.

Audio:

Ramadanman Dubwar Podcast 05
Peverelist Live @ Phonica 5th Birthday
Unlike Sessions 2009-01-26 Ramadanman & Headhunter
Pussy Kontrol - Birds on Acid (špeciálny mix pre BWO)

Odkazy:

1.    Mary Anne Hobbs - Bristol Rise Up! Radio 1

2.    Peverelist: Punch Drunk Love [https://www.residentadvisor.net/feature-read.aspx?id=1011]
3.    Label of the month: Hessle Audio [https://www.residentadvisor.net/feature-read.aspx?id=1006]
4.    Hitchinroadthing [https://hitchinroadthing.blogspot.com]
5.    T++ / Marcel Dettmann [https://www.de-bug.de/mag/4770.html]

BWO - Sobota 21. február 2009

Subclub (Nábrežie Arm. Gen. L. Svobodu, Bratislava)

Autor: Peal

Zdroj: Subclub

TOP - neprehliadnite!

Party: Svezarm Calling #22 POKE Festival 2013 SIGNALL_FM mieri na východ!

Odporučte tento článok!

pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre

Zatiaľ bez komentára, buďte prvý!

Nový komentár

Možnosť komentovať majú len prihlásení užívatelia.
Nemáte vytvorený účet? Vytvorte si ho, rýchlo a jednoducho!

Môj drom.sk

Pridať do obľúbených - registrácia

Mohlo by Vás tiež zaujímať ...

Archív tlačových správ

  • 2015
    • január
    • február
    • marec(1)
    • apríl(1)
    • máj
    • jún
    • júl
    • august
    • september
    • október
    • november
    • december

Aktuálne príspevky v diskusiách

Aktuálne príspevky v komentároch