Tlačové správy - DROM Spravodaj
KARL BARTOS - ukážka z vystúpenia, biografia a rozhovor
Na webstránke bratislavského SubClub-u www.subclub.sk si môžete pozrieť ukážku zo živého vystúpenia Karla Bartosa v londýnskom IMAX-e. Karl Bartos vystúpi v SubClub-e už tento piatok 19. mája na akcii MilkShake * K-Werk Edition.
Komentáre (0) | Odkaz e-mailom | Odkaz autorovi | Publikované: 17.05.2006 - 12:35
Spolu s pánom Bartosom vystúpia na akcii Nika 77, DNC live, Milos live, Milosh a Skank. Ukážku nájdete v novej
Karl Bartos, dj, producent, remixér a v neposlednom rade aj pedagóg bol členom legendárnych Kraftwerk v rokoch 1972 až 1990. počas jeho pôsobenia v Kraftwerku sa skupina tešila najväčšej popularite a úspechu. Práve Bartos je spoluautor najznámejších albumov ako Radioactivity (1976), Trans Europa Express (1977), The Man Machine (1978), Computer World (1981), Tour de France (1984; iba ako maxisingel, album pod názvom Tour de France Soundtracks vyšiel v roku 2003) a Electric Café (1986). Po odchode z Kraftwerku si v roku 1992 zakladá svoj vlastný projekt Electric Music, vydáva album Esperanto a spolupracuje s Electronic (Bernard Summer / Johny Marr), OMD (Andy McCluskey), Information Society (USA), The Mobile Homes (Švédsko) a Anthony Rother-om. Medzi jeho počiny patrí aj remix legendárnej skladby Planet Rock od Afrika Bambaataa. Bartosove premiérové djské vystúpenie v rámci festivalu PopKomm v nemeckom Kolíne v auguste 1999, v ktorom kombinuje elektro-klasiky sa stretlo s vynikajúcou kritikou, čo bolo tým pravým podnetom pre ďalšie plány v tomto smere. Nasledujú koncerty a turné po celom svete pozostávajúce z klasického Kraftwerk-soundu a zvuku jeho vlastnému. V roku 2003 predstavuje v Inštitúte súčasného umenia v Londýne (Institute of Contemporary Arts) prvý album pod jeho vlastným menom s názvom Communication, ktorý úspešne vychádza po celom svete. Okrem hudobnej oblasti je Karl Bartos aj uznávaným pedagógom a v lete 2004 ho Berlínska Univerzita Umení (UdK Berlin) menovala profesorom.
Akcia sa začína o 22:00. Kapacita SubClub-u je obmedzená a preto urobíte najlepšie ak si lístok kúpite už v predpredaji za cenu 289 Sk na predajných miestach Dr.Horak, Art Forum, Nepál, Notape, Vinylstore a v celej sieti www.ticket-art.sk. Na bráne bude cena obmedzeného počtu lístkov 359 Sk.
* * *
Karl Bartos: INTERVIEW
Náš priateľ a hudobný publicista Daniel Baláž si pre Vás pripravil rozhovor s Karlom Bartošom
DB: Čo je prvá vec čo Vám napadne pri slove Kraftwerk?
KB: Musím zaplatiť účet za elekrinu.
DB: Prečo ste opustili kapelu?
KB: Po 15 rokoch exkluzivity som sa chcel stať nezávislým.
DB: Ktorý album z dielne Kraftwerk je podľa Vášho názoru najlepší?
KB: Man Mashine a/alebo Computer World
DB: Ako by ste popísali Vašu vlastnú hudbu a kedy sa môžeme tešiť na nový album?
KB: Pre mňa je to elektronický pop, ktorý vzniká vo virtuálnom priestore, ale ako sa to javí poslucháčom, neviem posúdiť, každý vníma zvuk inak...
Nový album vyjde až keď si budem môcť dovoliť dostatočne dlho pracovať vo svojom štúdiu.
DB: Prečo vlastne prichádzate s DJ projektom a nie, povedzme „contemporary music“? Alebo je „DJ culture“ hudbou dneška?
KB: Z mojej dielne pochádzajú audiovizuálne prevedenia, DJ set a rôzne prednášky ako napríklad The Interpositions of Media, Musica ex Machina alebo Sound Design - The Convergance of Image and Sound a samozrejme vlastný label…
DJing je ekonomický prístup ako byť prítomný ako aj spôsob komunikácie s ľuďmi na celom svete, čo je pre mňa veľkým potešením.
DB: A čo Váš label AudioVision?
KB: Môj audio-vizuálny label príde na budúci rok s pravidelnou publikáciou. Chce to ešte trochu času.
DB: Čo budete v piatok hrať?
KB: Môj súčasný program pozostáva z vlastných interpretácií klasických skladieb od Kraftwerk, na ktorých som sa autorsky podielal napríklad „Die Roboter“, „Numbers“, „Computer Welt“, „TEE“, vlastnej tvorby „The Camera, „Ultraviolet“, „I’m the Message“, ako aj klasických electro trackov ako „F.U.S.E.“, „LFO“, „Warm Leatherette“ atď.
DB: Sú v dnešnej dobe v Nemecku podobné talenty, ako kedysi Can alebo Kraftwerk? Počúvate nemeckú hudbu?
KB: Hudba? Minulý týždeň som s jedným svojim študentom na Berlínskej univerzite umení skúmal a pozoroval hudobný vývoj Európy: stredovek (450-1400), renezancia (1400-1600), barok (1600-1750), klasicizmus (1750-1800), romantizmus (1800-1900), moderna (1900- ). Vypočuli sme si najdôležitejšie kompozície jednotlivých epôch a porovnávali sme ich. To bola naozaj napínavá poldruha hodina.
DB: Ďakujem za rozhovor.
KB: Rado sa stalo, teším sa na stretnutie v Bratislave.
www.karlbartos.com
Daniel Baláž, Bratislava
* * *
MilkShake * K-Werk Edition
piatok 19.05.2006SubClub, Bratislava/SK
djs:
KARL BARTOS (ex-robot/elektric music/DE)
NIKA 77 (techno.cz/CZ)MILOSH (!“@.*!%/leporelo/SK)
SKANK (subclub/leporelo/SK)
live:
MILOS (!”@.*!%/telegraph/SK)
DNC (stadtgruen/leporelo/SK)
Predpredaj: Dr.Horak, Art Forum, Nepál, Notape, Vinylstore a celá sieť www.ticket-art.sk
Entry: 289 SKK predpredaj / 359 SKK na mieste

TOP - neprehliadnite!
Mohlo by Vás tiež zaujímať ...
Najčítanejšie tlačové správy
- KARL BARTOS - ukážka z vystúpenia, biografia a rozhovor
- BUKKAKE2
- EMOTIONS present Milan Lieskovsky
- Ragtime party @ SubClub
- Fotky z miniLOKAL LIFE - Hriňová a Ružomberok
- Dj Elusive on Godeejay Radio!
- Statues Of Sound 3
- Records. (minimal to techno)
- TECHNO vs SCHRANZ??? Apokalypsa Warm up
- Magnetik @ SubClub
- Nihilisti konečne v Bratislave!!!
- Cafe del Fun v bratislavskom Dopleri
Archív tlačových správ
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
Komentáre
Zatiaľ bez komentára, buďte prvý!